donderdag 7 juni 2018

Aardbeienloop

Het zou weer behoorlijk warm worden vandaag.
Dat past wel in het weerbeeld van de afgelopen 2 maanden.
Daar ik vanmorgen hard ging lopen en dat koppelde aan het aardbeienplukken op de volkstuin, vertrok ik direct na het ontbijt om 8 uur. Ik was de eerste op de volkstuin.
Na de planten in de kas water gegeven te hebben, kon ik beginnen aan mijn specialiteit: aardbeienplukken. Denk niet, dat je hiervoor niets hoeft te doen. Feitelijk is het een oefening, die in de buurt komt van het statisch zitten. Vooral als je op je hurken moet gaan zitten.
Je moet namelijk iedere aardbei beoordelen. Is deze rijp voor de pluk, of kan deze nog beter een paar dagen blijven hangen om verder te rijpen?
Na 4 bakjes vol geplukt te hebben, zette ik deze in het schuurtje. Ik liep naar huis om de fiets te halen. Vorig jaar had ik ervaren, dat het niet zo slim is om hard te gaan lopen met aardbeien in een rugzak.
Met de aardbeien in de fietstas reed ik langs mijn schoonouders. Jarenlang hebben zij mijn vrouw gevoed, nu kunnen we wat terugdoen. Zij kunnen meegenieten van een rijke aardbeienoogst.

Geen opmerkingen: