zondag 19 augustus 2018

Landgoederenroute

Een van de tegenstrijdigheden van de mens is, dat hij soms de halve wereld afreist om bijzondere dingen te gaan bekijken, maar de mooie dingen vlak bij huis niet kent.
Zo fietsten we gisterenmiddag de Landgoederenroute in Wassenaar. Paul Crezee was op bezoek en samen met mijn vrouw maakten we 's middags een fietstocht door de mooie Wassenaarse dreven en duinen.
Zo wandelden we nog even naar de vlak naast de Landgoederenroute gelegen mosheuvels, een bij velen onbekend stukje natuurschoon. Daar ik regelmatig hier met Hans Boers gelopen heb, kende ik de mosheuvels wel, maar mijn vrouw kende deze niet.
Fietsend door de duinen kwamen we langs de Waalsdorpervlakte.
De Bourdonklok kende ik wel, maar aan het herdenkingsmonument was ik letterlijk voorbij gelopen.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog was dit de executieplaats, waar ruim 250 verzetsstrijders door kogels stierven voor onze vrijheid.
En dan zitten we nu opgescheept met dit soort wereldleiders....
Op het terras van Boerderij "Meijendel" kletsten we bij bij een drankje op het terras, voordat we via de volkstuin naar huis na een mooie fietsrit van 32 kilometer. Vlak bij huis.

Geen opmerkingen: