maandag 26 september 2022

Ton Menken IJsbaan 1976-2023

 

Bij binnenkomst in de Leidse IJshal viel mijn oog meteen op de banner met Ton Menken IJsbaan 1976-2023. Het laatste seizoen aan de Vondellaan is meteen de afsluiting van een tijdperk.
Op 6 oktober 2016 vierden wij het 40-jarig jubileum van de Ton Menken IJsbaan. Wat heeft de stichter van deze Leidse kunstijsbaan vele, vele duizenden mensen in de afgelopen 46 jaar enorm veel schaatsplezier geschonken. Ton, hartelijk bedankt!
Gisteren heb ik "Meneer Droste van het Kinderboekenmuseum " van Sjoerd Kuyper gelezen. Een leuk boek. Maar ik was blij, dat ik vandaag weer "gewoon" kon gaan helpen met het opspuiten van het ijs in de Leidse IJshal. 

Terwijl de buien gestadig overtrokken, waren Hans van der Post en ik van 9 tot 1 bezig om de binnen- en de buitenbaan met een zestal brandslangen van telkens een millimeter water te voorzien.
's Ochtends deden we drie rondjes en 's middags van 2 tot half 6 eveneens.

Uit de luidsprekers klonk muziek. "Ice Queen" van "Within Temptation" was een zeer toepasselijk nummer!
Morgenochtend gaan we weer verder.

Geen opmerkingen: