maandag 17 december 2012

"Wat loop je raar!"

Tussen de middag liep ik op mijn werk van de ene kantoorruimte naar de andere, toen een collega tegen me zei: "Wat loop je raar!"
Ik zal niet zeggen, dat ik als een kievit rond liep, want het voelde allemaal wel wat stijfjes aan. Vooral mijn rug.
Maar ja, mag het ook na het schaatsend nemen van 2000 bochten? Ik ken mensen, die voor minder meer last krijgen van hun rug.
Gezien de inspanning, die ik geleverd heb, valt het erg mee.
Het enige zichtbare overblijfsel van de 1000 rondjes van Leiden is een blauwe plek op mijn rechterheup, nadat ik onderuit gereden ben. Mijn letselschade-advocaat zal binnenkort contact opnemen met de dader.
Tegen die tijd zal ik ook wel weer minder raar lopen.
Nu we het daar toch over hebben: in de jaren '70 ging de volgende grap rond, die een gevleugelde uitdrukking werd.
"Ober, heeft u bitterballen?"
"Nee meneer, ik loop altijd zo!"

Geen opmerkingen: