maandag 17 oktober 2016

Horrorclowns

Het is onmiskenbaar. De afgelopen week stonden de horrorclowns ineens in het middelpunt van de belangstelling.

Met een mes of een hamer joegen de horrorclowns de omstanders schrik aan.

Dit was voor de clowns trouwens niet geheel zonder risico.

De rage is over komen waaien vanuit de Angelsaksische landen.

Maar het kan altijd nog erger. Aan de overzijde van de Atlantische Oceaan maakt de grijpgrage graaier Donald Trump nog steeds kans om president van de Verenigde Staten te worden.

Dat deze clown aan de atoomknop kan zitten: dat is pas echte horror!

En daar sta je dan als eerzame clown op schaatsen opeens te kijk. Ik geef het direct toe: ik heb 2 messen aan mijn voeten en de man met de hamer ben ik als duursporter ook meer dan eens tegengekomen, maar ook al zijn de scherpe ijzers met een simpele klik van mijn langlaufschoenen te halen, ik kan naar eer en geweten verklaren, dat ik ze nooit gebruikt heb om de kinderen schrik aan te jagen.

Ook niet vanmorgen, toen ik samen met Jacob in de Leidse IJshal een groep van 9 van de in totaal 70 kinderen onder onze hoede hadden, die we op speelse wijze de beginselen van het schaatsen bijbrachten. Nee, het wapen van deze clown is vooral het maken van scherpe opmerkingen.
Bij de warme chocolademelk na afloop van de eerste schaatsinstuif in de Herfstvakantie zei Henk Heuzen: "Zo, de kop is er af!"

Ik wees hem op zijn chocolademelk met slagroom en zei volkomen terecht: "Nee, Henk, de kop zit er nog op...."

Geen opmerkingen: