woensdag 2 oktober 2019

Kletsnatte start

Gisterenavond ben ik met twee collega's uit Katwijk aan den Rijn uit eten geweest. Bij Hotel "Noordzee" had ik met Christa Bernard en Nelina Houwaart een gezellige avond met de nodige lachsalvo's, terwijl de regen buiten gestaag naar beneden kwam, terwijl wij heerlijk aten en ik zeer toepasselijk genoot van een Herfstbok van Brugse Zot.

Het was redelijk droog, toen ik in regenpak gehuld rond 10 uur naar huis fietste. Naarmate ik dichter bij de Stevenshof kwam, werden de plassen op straat steeds groter. Bij "Het Haagsche Schouw" was duidelijk, dat het in Leiden noodweer was geweest.
Mijn vrouw bevestigde dat. Het ging langdurig zo hard, dat de rioleringen het niet aankonden. Daardoor kwam er rioolwater omhoog in de gootsteen.
Op de eerste dag in oktober mat meetpunt Voorschoten de helft van de gemiddelde neerslagsom voor de hele maand oktober. We kunnen dus concluderen, dat deze herfstmaand  net als de Halve marathon van Katwijk een kletsnatte start beleefde.

Geen opmerkingen: