woensdag 16 oktober 2019

De geest is uit de fles

Na het boerenprotest van ruim 2 weken geleden is het zonneklaar: de geest is uit de fles.
Massaal trokken trekkers op naar Den Haag. Het Malieveld was een groot parkeerterrein voor deze tractoren.
Voordat het zover was, trok de karavaan uit alle richtingen richting Residentie. Dat leidde op tal van wegen tot lange files. Zo ook op de A44.
Aan het eind van de middag zag ik, toen ik naar huis fietste na mijn werk, een lang lint oranje zwaailichten vrij langzaam over de A44 rijden. Toen mijn vrouw een uur later thuis kwam, vertelde ze me, dat er nog steeds een stoet tractoren over de A44 noordwaarts reed.
Het is duidelijk. De boeren zijn boos. De geest is uit de fles en deze krijg je er niet zomaar meer in.
De tractoren zullen de komende tijd regelmatig her en der in het land het stadsbeeld bepalen.
Daar ik als kind ben opgegroeid in de Haarlemmermeer, heb ik al jong geleerd, dat je als fietser in het verkeer maar beter gepaste afstand kunt bewaren van landbouwvoertuigen....




Geen opmerkingen: