vrijdag 12 juli 2013

Drizzle


Het verschijnsel "drizzle" kende ik niet, tot ik in 1983 met mijn kersverse echtgenote op vakantie ging naar Ierland.

Tijdens deze fietsvakantie op het Groene eiland van ruim 3 weken hadden we prachtig weer, met af en toe een buitje. Enkele buitjes waren zo licht, dat je er niet eens nat van werd. Van Ieren kregen we te horen, dat dit drizzle was. Meestal wordt dit vertaald als motregen.
Maar dit is in mijn ogen toch een net te grove vertaling. Ik zou het zelf willen vertalen als ragfijne regen.

Vanmorgen kwam ik op weg naar mijn werk bij de kassen bij het voormalige vliegveld Valkenburg in de drizzle terecht. Je voelde de minidruppeltjes, maar de bui was zo licht, dat je er niet nat van werd. Vrij uniek. Zo vaak maak je in Nederland de drizzle niet mee.

Geen opmerkingen: