donderdag 11 juni 2015

Ideale schoonzoon

Op een of andere voor mij duistere manier schijn ik niet te voldoen aan het profiel van ideale schoonzoon.



Na een voor mij vreemde donderdag, waarbij ik 's ochtends op de Hoofdbibliotheek en 's middags in Rijnsburg werkte, was ik zowaar een keer op donderdagavond vrij. Ik at met Ada in de tuin. Het was een zwoele zomeravond.
Na het eten trok ik mijn skeelers aan om naar de volkstuin te rijden om de planten in de kas water te geven en aardbeien te plukken. Nu waren er veel meer aardbeien rijp dan gedacht, dus het bakje om de aardbeien in mijn rugzak te vervoeren, was snel vol.
Gelukkig zat er nog een boterhamzakje in, zodat ik verder kon plukken voor deze rijke oogst.

Met een rugzakje vol aardbeien skeelerde ik over de Via 44 naar de Papelaan om naar mijn schoonouders te rijden, waar ik het verraste met een zak verse aardbeien.

Zo was ik, ook al was het maar voor heel even, toch een ideale schoonzoon....

Geen opmerkingen: