dinsdag 3 november 2015

Verboden het ijs te betreden

Bij binnenkomst in de Leidse IJshal lag de ijsvloer er weer spiegelglad bij. Van de zijde van de ijsmeesters kwam het verzoek binnen, of we voorzichtig wilden zijn met deze ijsvloer. Het zou zonde zijn om het kapot te rijden.
Hierop antwoordde ik, dat ze dan beter een bordje neer konden zetten met "Verboden het ijs te betreden".

De "Krasse knarren" deden dat toch. Gelukkig met een iets groter peloton dan vorige week. In een peloton van 16 man reden we behoorlijk hard over het ijs. De piramide liep zoals vanouds van 1 kilometer naar 5 en weer terug, waarbij het kopwerk op de langste afstand voor mij was. Het is immers nog maar 40 dagen voor de 1000 rondjes van Leiden.

Nu de verkoudheid over zijn hoogtepunt hen is, had ik meer adem, zodat het schaatsen ook makkelijker ging. Kortom, ik kon het peloton weer gewoon bijhouden. Het is maar goed, dat ik me niet heb laten weerhouden door het bordje "Verboden het ijs te betreden."

Geen opmerkingen: