vrijdag 4 maart 2016

Mizuno

In de aanloop naar de marathon van Leiden koop ik ieder jaar een paar nieuwe hardloopschoenen. Vrijwel altijd gebeurde dat op zaterdag, maar het werd dit jaar anders doordat ik vandaag geen schaatsles hoefde te geven. Dit kwam door de ruil met kunstschaatsvereniging "Rijnland" vanwege het lustrumfeest van de IJVL morgenavond.

Ik haal me schade wel in, want waar ik bij de kinderen bekend sta om mijn valoefeningen, daar geef ik voorafgaand aan het zesde lustrumfeest een clinic "Vallen voor volwassenen".

Na gewerkt te hebben hulde ik me vanmiddag thuis in sportkleding en fietste naar de Hardloopwinkel in Leiden. Daar testte ik een drietal paar schoenen uit, waaronder een paar Brooks, die erg veel leken op de Brooks, waar ik het afgelopen jaar op heb gelopen.
Uiteraard zaten deze erg lekker, maar toch viel mijn keuze op een paar Mizuno Wave Inspire 12.

De overstap werd bepaald, doordat ik veel meer grip had op de natte stenen in het hofje achter de Hardloopwinkel. Bij de nieuwe Brooks gleed ik meer naar achteren weg bij de afzet. Dit verklaarde mijn keuze voor Mizuno uit Japan.

Geen opmerkingen: