donderdag 17 mei 2018

Gieterloop

Vanmorgen vertrok ik lopend naar de volkstuin. Via het Valkenburgse meer kwam ik als eerste aan op het complex. Van mijn had ik een lijstje gekregen waar ik welke planten water moest geven. Want de temperatuur mag dan zeer wisselvallig zijn, aan de kust is het al behoorlijk lang droog.
De Noordzee is behoorlijk koud, dus dat houdt in, dat er in de kuststrook weinig neerslag valt. De keerzijde hiervan is, dat we vanaf september juist op de eerste rij zitten als er regen naar beneden komt zetten. Stiekem hebben we in Nederland toch een moesson!
Daar de regentonnen bijna leeg waren, moest ik naar de sloot lopen met de gieter. Al met al ben ik een klein uur bezig geweest om alle plekken op de tuin, die dat nodig hadden, voldoende water gegoten had.
Ada sprak vanmorgen deze magische woorden: "De aardbeien hebben ook water nodig!"
Meer aanmoediging had ik niet nodig om mijn taak grondig te volbrengen.
Na gedane arbeid liep ik via de kortste weg weer naar huis, waarmee ik de laatste 10 kilometer in aanloop naar de marathon van Leiden had gelopen. Nu nog wat kortere lopen om de spieren soepel te houden. Ik ben er klaar voor.


Geen opmerkingen: