donderdag 24 mei 2018

Op een mooie Pinksterdag

Om 6 uur werd ik wakker. Na het toiletbezoek ging ik verder lezen in "De Noordzee" uit de serie "Mysteries in Nederland", terwijl Ada weer indommelde en tot 8 uur vast sliep.
Rond die tijd was er meer activiteit rond de safaritent en gingen we op deze licht bewolkte ochtend de ontbijttafel klaarmaken en alles inpakken. Bij het ontbijt werden er nog plannen gemaakt voor de komende maanden, maar de prioriteit lag daarna bij het leegruimen van de safaritent en het schoonmaken ervan.
Na hartelijk afscheid genomen te hebben van elkaar en van campingbeheerder Carl fietsten mijn vrouw en ik om 10 voor 12 van "Het Zonneveld", een regelrechte aanrader.
Via Schipluiden reden we naar het rustieke dorpje 't Woudt om vanaf daar verder te fietsen naar Kwintsheul. Dwars door het Westland trapten we via landgoed Ockenburg naar Kijkduin.
Hier kon je zien, hoe idioot de voorstellen zijn om christelijke feestdagen in te leveren. In dit soort weekeinden vinden heel wat sporttoernooien plaats, met name gericht op de jeugdteams. Willen we dat om zeep helpen? De jeugd beweegt al veel te weinig.
Op een bank langs het fietspad tussen Kijkduin en Scheveningen spraken we ons lunchpakketje aan om ons daarna in het drukke verkeer van Scheveningen en Den Haag te storten op deze warme maar winderige Tweede Pinksterdag.
Via de duinen reden we naar de volkstuin toe, waar Ada planten verpootte en ik de planten water gaf. Ik was er ruim een uur mee bezig. Aan het eind van de middag waren we weer thuis na 50 kilometer fietsen. Al met al was het een leuke trainingsrit.

Geen opmerkingen: