maandag 13 februari 2023

Parttime hippie

We zijn in Nederland wereldkampioen parttime werken


Maar er zijn meer zaken, die je in deeltijd uit kan voeren. In mijn jeugd waren de meeste voetballers in de Eredivisie semi-professional. Heden ten dage liggen de salarissen een paar nulletjes hoger, zodat ze er geen baantje naast hoefden te hebben om rond te komen.

Zelf heb ik de gewoonte om mijn haar vanaf de zomervakantie te laten groeien met het oog op schaatsen op  natuurijs. Een laagje extra zorgt voor warmere oren. Meestal ga ik in februari, als ik inschat dat er geen natuurijs meer komt, naar de kapper.

In die zin ben ik een parttime hippie.

In mijn jeugd was ik het fulltime.

Ik leg me er bij neer, dat we deze winter geen natuurijs meer krijgen en we de mooie winterse dagen in december moeten koesteren.

Derhalve fietste ik vanmiddag naar Katwijk, waar trainingsmaat Edwin Minnee ons weer vakkundig knipte. Maar tradities moet je in ere houden. Vanaf de zomer wordt ik weer parttime hippie!

Geen opmerkingen: