maandag 15 november 2010

Vol verwachting klopt ons hart

Sinterklaas is weer in het land en hij werd met allerhande liederen, waaronder eentje met deze zinsnede: "Vol verwachting klopt ons hart". Schaatsliefhebbers willen Koning Winter ook gaarne op deze wijze onthalen. Zelf heb ik vorige week een stukje met mijn wintervoorspelling onder het kopje "Pestvogels" op dit weblog gezet. Gisteren kreeg ik een mailtje van Bas Schijff, weerman te Rijnsburg. Dag Bert, Als ik zo het weerbeeld in het noorden zie ontwikkelen dan voorzie ik een klassieke opbouw van de winter. Scandinaviƫ zit dit keer al snel onder de sneeuw en ik voorzie de eerste winterse uitval onze kant op voor de volgende week. We gaan dan naar het einde van de maand toe en de kou zal meer vanuit het noorden gaan komen. Natuurlijk gaat dat eerst bij ons met vallen en opstaan maar ik verwacht dat december al behoorlijk wat winterkou gaat produceren. De komende winter zou er wel eens veel meer geschaatst kunnen worden dan de vorige. Er is dus goede hoop voor de schaatsliefhebber. Groetjes van Bas Schijff. Nu is weerman Schijff niet zo maar een weerman. Terwijl de discussie over het broeikaseffect op zijn hoogtepunt was, voorspelde hij vorig jaar een koude winter. En gelijk gekregen heeft hij!!! Kortom, ik heb er zeer veel vertrouwen in, dat we deze winter weer op natuurijs kunnen rijden.


Geen opmerkingen: