maandag 6 januari 2014

Kjeld Nuis


Via Facebook kreeg ik deze foto met een uitspraak, waarin ik me helemaal in kan vinden, toegestuurd: "Als ik schaats ben ik intens gelukkig".
Helaas was IJVL-lid Kjeld Nuis zelf niet zo gelukkig bij het Olympisch Kwalificatietoernooi eind 2013. Zodoende mist hij de Olympische Spelen in Sotsji.

Vier jaar geleden had hij zich wel geplaatst voor Vancouver, maar mocht hij niet, omdat Jan Bos een beschermde status had.
Er rest Kjeld derhalve slechts een missie: Wereldkampioen Sprint worden in Nagano!
Dan zullen bij de KNSB de bedenkers van de prestatiematrix zich nog wel eens 3 keer achter de oren krabben.
Je mag er natuurlijk niet op hopen, maar er kan altijd een geplaatste schaatser geblesseerd of ziek worden.
In 1992 werd een paragnost hartelijk uitgelachen, toen hij aan het begin van het jaar voorspelde, dat Denemarken Europees kampioen voetballen zou worden. Denemarken had zich niet eens geplaatst! Maar door de burgeroorlog, die Joegoslaviƫ uiteen deed vallen in diverse staten, werd een sportboycot van dat land afgekondigd door de Verenigde Naties. Denemarken mocht als invaller opdraven en met een "campingelftal" versloegen zij Oranje in de halve finale en Duitsland in de finale.

Dus Kjeld, wordt Wereldkampioen Sprint en wie weet hebben ze nog een invaller nodig.....

Geen opmerkingen: