donderdag 13 februari 2014

De Stal

Bij de IJVL hebben we inmiddels een naam opgebouwd op de schaatsplanken. Ik was dan ook niet verbaasd, dat ik via Jaap de Gorter een mailtje kreeg of ik wilde helpen bij het geven van schaatsplanktraining aan ambtenaren van de gemeente Leiden.

Max Blondeau had dit geregeld en samen met Lenny Keur draafde ik op.
De plaats van handeling was "De Stal" aan de Darwinweg. Het bleek oorspronkelijk de stal te zijn geweest van de legendarische stier Herman, de eerste gekloonde stier op deze aardbol.

Herman is inmiddels in opgezette vorm in Naturalis te bezichtigen.

Wij waren dat in niet gekloonde vorm in "De Stal".
Waar wij bij het training geven aan kinderen geen enkele moeite hadden om hen op schaatsplank te krijgen, bij ambtenaren ligt dat toch een tikkeltje anders. Ik wist niet, dat er zoveel ambtenaren met rugklachten rondliepen....
Desondanks kregen we een achttal ambtenaren zo ver, dat ze de veilige bar verlieten voor het barre avontuur op de gladde "sjoelbak".
Het is net als bij de Olympische Spelen: het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit!
Er waren er bij, die bij de eerste slagen "wegreden" alsof ze dit al jaren deden.

Bovendien leverde de avond nog wat goede contacten op tussen schaatsers en hardlopers, die op 16 maart in teamverband de winterbiatlon in en om de Leidse IJshal aan de Winterbiatlon mee te doen.

Ach ja, de bakermat van onze beschaving, het Christendom, is ooit ook in een stal begonnen....

Geen opmerkingen: