zaterdag 1 maart 2014

"Dus geen rode boerka!"

Vanmorgen fietste ik naar de volledig gerestylede bibliotheek aan de Hoorneslaan. Het was de eerste keer sinds de herinrichting, dat ik er werkte, dus ik voelde me bij het zoeken af en toe als een kat in een vreemd pakhuis.

Om kwart over 1 fietste ik met mijn collega Evelien Steenbeek naar de Marelandschool, waar we om 2 uur de partituur van de Misa Criolla ter hand namen om onder leiding van Wim de Ru te gaan repeteren.

We begonnen de repetitie met het gedeelte, dat we nog nooit gezongen hadden: het Agnus Dei.

Daarna kwamen het Credo, het Kyrie en het Aleluia uit de Misa por la Paz y la Justicia voor de tweede keer aan bod. De dirigent was dermate gecharmeerd van uitvoering van de bassen, dat we diverse passages een aantal malen mochten herhalen. Ach, als je iemand daar een plezier mee kan doen, dan doe je dat graag.
In de korte pauze kregen we een paar praktische mededelingen te horen voor de uitvoeringen op 2 en 4 april, waarvoor u via de site van de Leidse Koorprojecten nu reeds kaarten kunt bestellen.

Zo worden we geacht om geheel in het zwart gekleed te komen zingen, waarbij een rood accent is toegestaan, waarbij we nog een specifieke aanwijzing kregen: "Dus geen rode boerka!"

Hoewel sommigen vinden, dat ik er erg op vooruit zou gaan, houd ik me toch maar aan de kledingvoorschriften....

Geen opmerkingen: