donderdag 28 april 2016

Katerloop

Veel mensen lopen na Koningsdag, al dan niet op doktersadvies, rond met een kater.

Daar had ik geen last van, toen ik om 9 uur een rondje ging lopen langs de rand van de Stevenshof en de Korte Vliet.

Ik had meer last van het grauwe en kille weer. Het begon net te regenen, toen ik van huis vertrok. De eerste paar kilometer had ik het gewoon koud, maar je loopt jezelf wel warm. Maar om te zeggen dat het toen aangenaam was? Nou, nee!
Desondanks was deze training van 10 kilometer in omstandigheden, die je eerder in december of januari verwacht wel een goede mentale training. Voor hetzelfde geld tref je zulke omstandigheden bij de marathon van Leiden en dan ben je 4 keer zo lang onderweg.

Om het nog een tikkeltje zwaarder te maken, liep ik de laatste kilometer met 2 brood in een klein rugzakje naar huis toe. Je hebt dan gauw een kilo extra op je rug. Ook dit is een goede mentale training. Als je een kilo zwaarder weegt, dan merk je daar niet zoveel van, maar je moet dat gewicht wel constant meezeulen. Als 5 minuten met een extra kilo loopt, weet je meteen, dat het toch wel slim is om je gewicht op peil te houden.
Ik heb aan deze loop in ieder geval geen kater overgehouden.

Geen opmerkingen: