woensdag 13 april 2016

Langbroekse kaasmosterd

Tijdens de OR-cursus in Driebergen stuitte ik in de "Bergse bossen" op een vitrine. Hierin stonden streekproducten, die daar te koop waren, waaronder een potje Langbroekse kaasmosterd.

Nou, daar wist ik wel iemand voor!
Ik rijd met de "Krasse knarren" regelmatig met Martin Langbroek. Tussen het schaatsen door is er altijd wel tijd voor een geintje. De term "Kabouterschaatsen" komt bij Martin vandaan.

Nu zijn kabouters in het algemeen niet zo heel groot. Ze zijn dus niet zo hoog boven het aardoppervlak te vinden. Wij dus ook niet. Vooral vlak voor en tijdens de 1000 rondjes van Leiden bestaat er een zeker gevaar om in de buurt van de naamgever van de Langbroekse kaasmosterd te verblijven.

Omgekeerd is Martin volledig in zijn element op de Vogelplas.

Als een vallende adelaar dook hij met een noodvaart omlaag.


Met veel genoegen fietste ik vanmorgen dan ook naar Huize Langbroek om de Langbroekse kaasmosterd af te leveren.

Zo was ik in ieder geval niet te laat en kwam het potje niet aan als mosterd na de maaltijd.

Geen opmerkingen: