donderdag 26 april 2018

Lintjesregendag

Je zou verwachten, dat het zou regenen op een lintjesregendag. Maar dat viel vandaag gelukkig erg mee. Het was vanmorgen om 8 uur zonnig en droog, toen ik ging hardlopen. Twee dagen na de halve marathon liep ik van huis uit naar de rand van de Stevenshof, waar ik een variant liep op de ronde van 6,5 kilometer om en door de wijk.
Meestal voel je zo kort na een langere tocht je bovenbenen behoorlijk in het begin, maar dat viel erg mee. De vorm is dus redelijk goed te noemen. Door de opbouw, die ik dit jaar heb gekozen met een zwaar duurblok aan het begin van de marathontraining en wat korter werk in de laatste maand, heb ik een combinatie van het ouderwetse maar oerdegelijke kilometers vreten en de marathonrevolutie.
Als dat lukt, dan heb ik "The best of both worlds".
Het rondje Stevenshof met een rondje door het bos van "Ter Wadding" en een rondje door het "Stevenspark" kwam zo uit op 10 kilometer. Ik lig nog steeds op schema voor de marathon van Leiden.
Verder miste ik op deze lintjesregendag mijn lintje. Zodoende moest ik me behelpen met hagelslag.

Geen opmerkingen: