zaterdag 21 april 2018

Nieuwe schoenen

Waar ik ieder jaar nieuwe hardloopschoenen koop, daar is mijn vrouw een stuk zuiniger. Ze heeft 6 jaar met haar wandelschoenen gelopen, maar ze begon te merken, dat de zool toch wel erg dun begon te worden. Voor je het weet loop je met een gat in je schoen.
Zodoende fietsten we vanmorgen na bij "De Helianth" onze wekelijkse boodschappen inclusief zoutarm brood gehaald te hebben door naar Leiderdorp. Bij de Beter Lopen Winkel paste ze een paar nieuwe Meindl wandelschoenen. De keuze viel op Meindl Identity.

Vanmiddag werd ik opgebeld door Lenny Keur van Ooms Sport. Zij vertelde me, dat de Salomons S-Lab Skate Pro, die ik na het schaatsseizoen bij de winkel in de Leidse IJshal had ingeleverd, omdat er scheurtjes zaten in het kunstleer aan de bovenzijde, vermoedelijk als gevolg van te strak stiksel, gratis vervangen zouden worden.
Het enige verschil is, dat de extra "buckle strap" voor maximale zijwaartse steun er niet meer op zit. Vlak voor de aanvang van het schaatsseizoen begint kan ik de nieuwe schaatsschoenen komen passen in de Ooms Sportwinkel aan de Vondellaan. Prima service overigens van Salomon!
En zo bleef ik op deze wederom warme aprildag niet achter met gloednieuwe schoenen.

Geen opmerkingen: