woensdag 25 november 2020

De Buil van Minerva

Vanmorgen fietste ik naar de boerenmarkt in de Leidse binnenstad. Daarbij kwam ik ook langs het verenigingsgebouw van studentenvereniging "Minerva" aan de Breestraat. Op de terugweg reed ik door het Leidse Hout, dat nog steeds getooid is in fraaie herfsttinten.

Daarbij dacht ik na over de implosie van Forum voor Democratie gisteren. Thierry Baudet stapte op als partijvoorzitter, Theo Hiddema verlaat per direct de Tweede Kamer, terwijl Paul Cliteur de Eerste Kamer gaat verlaten, terwijl Annabel Nanninga de boel nog verder op scherp zette.

Gek genoeg is de ellende voor het Forum in maart 2019 begonnen met de overwinningsspeech na de Provinciale Statenverkiezingen.

Toen is de Uil van Minerva opgestegen. Gisteren is de uil met een donderende klap neergestort.

Het is slechts 1 letter van de Uil van Minerva naar de Buil van Minerva.

Wat dat aangaat heeft hij in zijn Leidse studententijd niet goed opgelet. Hij had het in zijn toespraak over de Boreale wereld. Ik, en met mij vele Leidenaren, associeer "Minerva" vooral met de Borrelwereld....



1 opmerking:

Anoniem zei

Hear, hear!