vrijdag 23 september 2011

De prille glinstering van een schitterend schaatsseizoen

Het was prachtig nazomerweer, toen ik vanaf mijn werk naar de Leidse IJshal fietste. Ik had afgesproken om te komen spuiten en bij mij is afspraak gewoon afspraak, ook al was het prachtig weer om een stukje te gaan skeeleren.
In de IJshal was het een graad of 15 kouder dan erbuiten. Piet Harskamp was samen met Piet van Goozen net klaar met het leggen van een nieuw, dun laagje water op het ijs en hij vertrok naar huis. Ik nam, net als vorig jaar en het jaar ervoor, na het uitharden van het ijs, de brandslang van hem over.
Met een zestal brandslangen verdeeld over de ronde van 200 meter legden we met een sluier van water een dun laagje vocht op het ijs. Hier waren we drie kwartier mee bezig. Het was half 5 geweest, dus een prima tijd om in het zonnetje naar huis te fietsen.
Ik draaide de kranen van de 3 brandhaspels, die ik gebruikt had, dicht, Piet van Goozen deed het met zijn drietal en we namen afscheid van ijsmeester Jan van Rijn.

Het ijs glinsterde je al tegemoet. De prille glinstering van een schitterend schaatsseizoen.

Geen opmerkingen: