maandag 7 december 2015

Bloedpaspoort

Vorige week woensdag was ik voor het eerst sinds 9 jaar bij mijn huisarts. Ik moest er zijn voor middel tegen een virus, dat af en toe de kop opsteekt in de vorm van koortslippen, een licht gezwollen neus of oren.
Nu ik er toch was, vroeg ik meteen maar om een verwijzing om mijn bloed op allerhande zaken te kunnen controleren. Welnu, dat was geen probleem. De laatste keer, dat dit gebeurd is, was 18 jaar geleden. Na een half uur wachten in een overvolle wachtkamer werd bij mij bloed afgetapt.

Vanmorgen mocht ik bellen voor de uitslag. Deze was op alle punten goed. Het ijzergehalte was met 10,5 zelfs uitstekend te noemen.

Alleen de vitamine D was wat aan de lage kant. Maar dat lag in de lijn der verwachting. Voor een Zwarte Piet zag ik er vorige week toch wel behoorlijk bleek uit....

Mijn bloedpaspoort is met een hiaat van 18 jaar weer helemaal bijgewerkt. Bij deze beloof ik u, dat ik het binnen 18 jaar weer bij zal werken.

Geen opmerkingen: