zaterdag 3 december 2016

Koude kwakkelwinter

Het wordt tijd voor mijn definitieve winterverwachting. Voordat ik hier mee ga beginnen, wil ik eerst de volksweerkundespreuken van december plaatsen.

Vannacht heeft het in ons land toch op de meeste plaatsen weer gevroren.

In de frisse buitenlucht genoot ik met volle teugen, toen ik naar mijn werk fietste, waar ik voor de tweede keer deze week als Rijmpiet op mocht treden. In totaal zou ik 12 Sinterklaasgedichten maken.

's Middags fietste ik in de ondergaande zon weer op huis aan.Het was een stuk warmer dan vanochtend.

Ik denk, dat dit het beeld van deze winter gaat worden. Een koude kwakkelwinter, waarbij warme en koude periodes elkaar met vrij grote regelmaat af zullen lossen. Een winter zoals 2002/2003, waarbij je tot 3 keer toe kortstondig op ondiepe wateren wel terecht kon, maar waarbij de grote tochten niet gehouden konden worden. Een Vogelplaswinter dus.

Geen opmerkingen: