vrijdag 30 december 2016

Laatste les

Vanmiddag hadden we de laatste schaatsles van 2016.

Om 5 uur was ik bij de Vondellaan, waar ik in de Leidse IJshal training zou geven voor de IJVL. Nadat ik de pilonnen uit de kast gepakt had, wandelde ik naar mijn schaatstas, waar ik de Salomons uit haalde en deze aantrok.
Samen met Aukje Kreuger zou ik les geven, maar het was al snel duidelijk, dat we de groep niet hoefden te splitsen. Met 6 kinderen is zoiets volstrekt overbodig, waarbij nota bene een proeflesser zat.
De les was gevarieerd, mede dankzij de elastieken, die diverse nieuwe oefeningen mogelijk maakten. Daarnaast wist een van de meisjes een oefening, die ze met skeeleren had geleerd: wijdbeens gaan staan en dan je met de handen op het ijs voortduwen. Ik kan u verzekeren, dat je je bovenbenen dan gaat voelen.

Na de estafette met een tweetal herkansingen zat de laatste les er bijna op. We sloten het jaar 2016 af met "Schipper mag ik overvaren". Morgennacht doen we dat ook: dan varen we over van 2016 naar 2017.

Geen opmerkingen: