zondag 1 januari 2017

Nieuwjaarstraining

Allereerst wil ik alle lezers van mijn blog het beste toewensen voor 2017. Dat we er met zijn allen maar een mooi jaar van mogen maken.

Zelf begon ik de jaarwisseling samen met mijn vrouw met een aardige Nieuwjaarstraining. Nadat de totaalstand van 2016 op de kilometerteller op 10.278 kilometer was gekomen, zette ik de teller op 0 toen ik om kwart over 6 met Ada naar Hillegom fietste.

Vandaar reden we met de auto mee naar Bas en Nel Warnink, waar we met 9 personen Oud en Nieuw vierden.

Terwijl de Top-2000 op de radio klonk gingen wij vol overgave Keezbord spelen.

Wie beweert, dat wij al Keezend het oude jaar uitluidden, die kan ik niet tegenspreken.

Na elkaar om 12 uur een gelukkig Nieuwjaar toegewenst te hebben, gingen we onze bescheiden voorraad vuurwerk in de mistige Haarlemmermeer afsteken. Een vijftiental potjes later waren we klaar.

We reden na een laatste alcoholische versnapering genuttigd te hebben weer mee naar Hillegom, waar vandaan mijn vrouw en ik om kwart voor 2 naar huis fietsten, waar we om klokslag 3 uur aankwamen na in totaal 44 kilometer fietsen in het donker.

Na een te korte nacht zaten we om 10 uur aan het ontbijt. Zoals gebruikelijk keek ik daarna op Weerwoord, waar te zien was, dat Griekenland wel in de kou komt komende week en wij hoogstwaarschijnlijk niet.
Om een uur of 12 fietste ik naar de Leidse binnenstad, waar ik had afgesproken met de oude dinsdagtrainingsgroep van de IJVL voor de traditionele Nieuwjaarsreceptie.
Na de regenbui reed ik weer naar huis. Het was buiten veel kouder dan vannacht. De minimumtemperatuur beleefden we rond het normaal warmste moment van de dag, terwijl Zeeland een stuk kouder was dan het noordoosten van ons land..

Met Ada fietste ik naar mijn schoonouders toe. Mijn schoonvader begon spontaan over de schaatstochten in zijn jeugdjaren te vertellen. Hij had vooral in de waterrijke Krimpenerwaard geschaatst en was een paar keer vanuit Krimpen aan den IJssel naar Gouda en terug gereden. De traditie van een Goudse pijp halen op de schaats en deze heel thuis brengen kende hij.

Weer thuis gekomen stond de kilometerteller op 61 kilometer. Toch niet gek voor een simpele Nieuwjaarstraining.

Geen opmerkingen: