maandag 31 juli 2017

De niet zo beste Tourmanager

Zoals iedere jaar nam ik deel aan "De beste Tourmanager", voorheen "Tour de Kans". Welnu, dit jaar was dat voor mijn team een weinig vreugdevol gebeuren. Ik eindigde op de 1973e plaats van de 3455 deelnemers. Behoorlijk ver naar achteren dus. Met 1036 punten lag ik een straatlengte achter op "De Duitse krijgers", die het spel wonnen met 1709 punten.

Debet hieraan zijn het al spoedig uit de Tour verwijderen van Peter Sagan, waar natuurlijk heel veel deelnemers last van gehad hebben en het uitvallen bij de eerste bergetappe van mijn kopman Ritchie Porte en Jos van Emden, die in de tijdrit voor de punten moest gaan zorgen. Ook de winnaar van het Criterium du Dauphiné, Jakob Fuglsang haalde het einde van de Ronde van Frankrijk niet.
De invallers Ben Swift, Mike Teunissen en Nicolas Edet deden het naar behoren, maar niet meer dan dat. Alleen de jonge Belg Tiesj Benoot scoorde nog heel aardig met een 20e plaats in het eindklassement.
Volgend jaar is het weer "nieuwe ronde, nieuwe kansen". Dan begint iedereen weer gewoon op 0 punten.

Geen opmerkingen: