woensdag 5 juli 2017

Rondje Papelaan

In de zomermaanden is na de marathon van Leiden de woensdagavond mijn vaste skeeleravond. Maar wat heet vast? Je bent erg afhankelijk van het weer. Daar je droog asfalt nodig hebt is skeeleren toch een beetje een mooi weer-sport.
De fietstocht naar de skeelerbaan van Leiderdorp bleef vandaag achterwege, daar Tim en Joep vanavond bij ons kwamen eten en dan is het wel zo gastvrij als je als gastheer aanwezig bent.

Toen de gasten ongedeerd vertrokken waren, trok ik mijn skeelers aan en begon ik om kwart over 8 aan een rondje Papelaan. Langs de rand van de Stevenshof skeelerde ik over de Velostrada naar station Voorschoten, waar ik over de ventweg van de Papelaan naar Wassenaar rolde, waar ik de Via 44 benutte om weer in de Stevenshof uit te komen, een rondje van 13,47 kilometer. Dat deed ik met een gemiddelde van 4 minuten per kilometer. Het was een heerlijke zomeravondrit.

Geen opmerkingen: