woensdag 5 juli 2017

Tour de Kansloos

De massasprints in het wielrennen en dan met name in de Tour de France heeft steeds meer weg van wild west. Menig wielrenner is hard op het asfalt gesmakt. Zo ook gisteren.

Wereldkampioen Peter Sagan moest als gevolg hiervan de Tour verlaten. Hij was de pineut omdat Mark Cavendish, die niet bepaald een brandschoon verleden heeft als het op dit soort acties aankomt, in een gat dook dat te klein was.
Als gevolg van de beslissing van de jury raakte ik de enige renner kwijt, die gisteren punten voor me pakte. Ik eindigde dan ook in Vittel op 0 punten. Na een niet al te florissante start is de Ronde van Frankrijk voor mijn team de Tour de Kansloos geworden.
Een schrale troost is, dat heel veel deelnemers Sagan gekozen hadden. Als de jury voortaan consequent is, dan kan het de wielersport ten goede komen, omdat meer renners, die gevaarlijk sprinten hun biezen kunnen pakken.

Toch vraag ik me af, wat er was gebeurd als een Franse sprinter zo'n actie had uitgevoerd?

Geen opmerkingen: