dinsdag 5 februari 2019

"Hij is nog maar 10% ziek!"

In onze contreien had het afgelopen nacht niet meer gevroren, zelfs niet op klomphoogte.
Ondanks aardig wat nachtvorsten is het in onze omgeving niet tot beschaatsbaar natuurijs gekomen.
Verder dan een niet geheel geslaagd rondje op de ijsbaan van Leiderdorp kwam het niet. en gezien de weersverwachtingen voor de komende 14 dagen zit het er niet in, dat we nog op natuurijs komen. Wat kwakkelweer lijkt het hoogst haalbare.
De opkomst van de "Krasse knarren" had er niet onder geleden. Ook nu reden we weer met een peloton van 25 schaatsers onze rondjes in de Leidse IJshal. Het ijs was zoals vanouds keihard en superglad, dus dat was ik wel gewend.
Waar ik nog even aan moest wennen was de nieuwe ronding van 23 meter in mijn ijzers. Waar ik met een ronding van 25 meter prima kon sturen daar "achterop de schaats te staan", daar ging het nu nog makkelijker. De 5 kilometer ging behoorlijk vlak.
Het ging een stuk beter dan donderdag. Dat bracht Aad van Tol tot de constatering: "Hij is nog maar 10% ziek!"
Op zich een juiste constatering, ware het niet, dat ik niet zozeer 10% ziek ben, maar wel 90% fit. Ik ben nog niet topfit, maar de scherpte begint er wel weer aan te komen....

Geen opmerkingen: