dinsdag 16 juli 2019

Sjouwen

Je hebt genoeg mensen, die na een dag op kantoor 's avonds naar de sportschool gaan om met halters aan krachttraining te doen. Ik val niet in die categorie.
Wat dat aangaat heb ik het beter voor elkaar. Iedere dinsdagmiddag rij ik met de biebauto langs een twintigtal scholen in de gemeente Katwijk om kratten met boeken te wisselen. Waar anderen de sportschool moeten betalen om aan krachttraining te doen, heb ik een keer per week betaalde krachttraining.
In deze laatste schoolweek kwam er gisteren een extra uur sjouwen bij. De openbare basisschool in Rijnsburg houdt na dit schooljaar op te bestaan. Samen met een collega haalde ik 32 dozen met boeken op om deze op te slaan. Bij 2 andere scholen in Rijnsburg haalden we nog 5 dozen en 2 volle kratten op.
Vanmiddag deed ik het met de biebauto nog eens dunnetjes over. Met 15 volle kratten en 4 dozen vol boeken had ik ruim het dubbele van wat ik normaal gesproken ophaal.
Maar in het middagzonnetje met heerlijke temperaturen was het sjouwen niet bepaald een straf. Nu we het toch over weer hebben: halverwege juli ligt de 31-daagse temperatuuranamolie een aardig stukje onder het gemiddelde. En dan te bedenken, dat we de warmste juni ooit beleefden. Deze zit nog voor de helft in deze temperatuuranomalie.
Zou juli de tweede te koele maand van 2019 gaan worden?

Geen opmerkingen: