donderdag 14 april 2022

Dauwtrappen

Om 7 uur waren we wakker. Na enige aarzeling besloot mijn vrouw te gaan zwemmen. Ik vond het handig om tegelijkertijd te gaan lopen. Over een maand staat de Marathon van Leiden op het programma, dus er moeten veel kilometers gemaakt worden.

Het was fris te noemen, ook al kwam het niet tot vorst aan de grond.

Om kwart over 7 zat mijn vrouw op de fiets naar "Het Wedde", terwijl ik ook die kant op liep na een banaan te hebben gegeten. Helemaal op een nuchtere maag lopen is ook wat overdreven.

Er was een mooi ochtendgloren te zien.

In het gras in het park langs het spoor kon je zelfs dauwtrappen.

Zwembad "Het Wedde" was mijn keerpunt. Vandaar liep ik door het park naar "Ter Wadding", waar ik een klein rondje liep door het bos. Vandaar vervolgde ik mijn weg naar de Rijn.

Na dit mooie doorkijkje liep ik naar het Stevenspark op deze frisse morgen. Voor het eerst sinds augustus hebben we een temperatuuranomalie, waarvan het maandgemiddelde onder de normale temperatuur uit lijkt te gaan komen.

In het Stevenspark is een hoek, waar het look zonder look welig tiert.

Op weg naar huis waren nog meer voorjaarsbloemen te zien.

Langs de kant van de sloot stonden de dotterbloemen in bloei.

Dauwtrappen is zo gek nog niet.

Geen opmerkingen: