woensdag 20 april 2022

Een vogelpoepje

Hilbert van der Duim was tweevoudig Europees en wereldkampioen allround.

Hij is de enige schaatser, die Eric Heiden in een internationaal titeltoernooi heeft verslagen.

Toch blijkt deze Fries niet zozeer bekend door zijn sportprestaties, maar door zijn fouten.

Befaamd is de keer, dat hij op de 5000 meter in gewonnen positie een rondje te vroeg stopte. Dat jaar verkeerde Hilbert echter in blakende vorm. Hij viel bij het Europees kampioenschap op de 10.000 meter. Over....een vogelpoepje!

Vanmorgen was ik op weg naar de Boerenmarkt, toen ik bij de Rijndijk iets op mijn linkermouw voelde. Het was een vogelpoepje. De keuze was om terug naar huis te fietsen of te hopen, dat de ijsmeester aanwezig was in de Leidse IJshal.
Zodoende kon ik in het toilet met water, handzeep en een paar papieren handdoekjes mijn jas weer reinigen. Zodoende was ik toonbaar, toen ik na brood gehaald te hebben op de Boerenmarkt en een paar dierenboeken, die mijn vrouw voor de schoolbibliotheek had besteld bij boekhandel Silvester, doorfietste naar de Voorschoterweg, waar ik had afgesproken met Rob Pijpers.
De plaats van handeling was het bouwterrein van Zwembad en IJshal "De Vliet".
We wandelden naar een plek, waar we geen last hadden van de zon bij het filmen.


Daar werd ik uitgebreid geïnterviewd door Rob Pijpers over de bouw van de nieuwe ijshal en wat er allemaal aan vooraf ging.

Wat was ik blij, dat er geen vogelpoepje meer op mijn mouw zat.....

Geen opmerkingen: