dinsdag 3 mei 2022

Strandtraining met handrem

Bij de droogtrainingsgroep van de IJVL geef ik op de eerste maandag van de maand de strandtraining.

Om te zeggen, dat ik dolenthousiast was om de dag na de halve marathon als trainer te fungeren, is een tikkeltje overdreven.
Nu heb je als trainer een héél groot voordeel: je stelt zelf het programma samen. Voor het eerst van mijn leven gaf ik een droogtraining, waarbij ik niet hoefde te rennen.
Om 7 uur fietste ik naar de ijsbaan van Katwijk, waar wij traditioneel verzamelen om vervolgens gezamenlijk naar het strand te lopen. We waren met zijn vijven.

De drie fietsers pedaleerden naar de strandopgang bij "Het Wantveld", de twee automobilisten mochten de benenwagen gebruiken.

Bij de fietsenrekken verzamelden we en gezamenlijk wandelden we naar het strand, waar we een serie technische schaatsoefeningen uitvoerden, waarbij de kuiten zo min mogelijk belast werden. Daar het voor vrijwel iedereen de eerste droogtraining van het seizoen was, werd de training met veel oefeningen met korte statische belasting met vreugde begroet.

Om half 9 zat de korte strandtraining erop en wilden we wat gaan drinken bij "Het Wantveld". Deze was echter op maandag gesloten. Personeelstekort?
Gelukkig was "Willy Noord" nog wel open, ook al sloten ze al om 9 uur.

Met een enkel drankje sloten we de strandtraining met handrem zonder spierpijn af.

Geen opmerkingen: