maandag 2 mei 2022

Zhembrovskyy

 Gisterenavond ben ik met mijn vrouw naar een balletuitvoering geweest.

Niet iets, dat ik normaliter placht te doen, maar er was een goede reden voor: een van mijn dochters trad op. Na me gedoucht te hebben na de Omloop van Noordwijkerhout, waarover ik binnenkort was op dit blog zet, reisde ik met mijn vrouw met fiets, trein en bus naar Amstelveen, waar in de Schouwburg de Zhembrovskyy Annual Performance plaatsvond.

Daar er een middag- en een avondvoorstelling was, troffen we in de pauze diverse familieleden, waarna wij ons naar de zaal begaven.
Ik moet zeggen: ik heb me prima vermaakt. Als schaatstrainer keek ik met grote ogen naar de balans, die de balletdansers weten te bewaren. Het is dan ook een publiek geheim, dat er topschaatsers zijn, die op ballet zijn gegaan voor meer stabiliteit in de bochten. 

Ådne Søndrål heeft er zijn Olympische medaille aan te danken.
Ik heb genoten van het hoge niveau van zowel de professionele als de amateurballetdansers van 
Zhembrovskyy.

Geen opmerkingen: