vrijdag 12 augustus 2022

Comité van ontvangst

In november staat half Nederland op zijn kop door de intocht van Sinterklaas. In ieder zichzelf respecterende plaats wordt een comité van ontvangst gevormd.
Wij vormen vandaag evenzeer een comité van ontvangst, daar wij vandaag bezoek uit Spanje verwachten. Daarbij gaat de zinsnede "Vol verwachting klopt ons hart" voor ons volledig op.
Op deze vrijdag stapten we dan ook om een uur of 7 uit ons bed. Mijn vrouw ging naar de volkstuin om water te geven en bramen en frambozen te plukken. In nog redelijk fris weer in deze tropische week liep ik naar haar oude school, waar ik haar oude Giant-fiets ophaalde.
Ik haalde thuis een gieter op om de plantenbakken op het schoolplein van slootwater te voorzien. Na 4 kilometer lopen en 6 kilometer fietsen douchte ik me en kon ik met Ada om 9 uur ontbijten. Daarna volgde voor Ada een ochtend in de keuken en voor mij een serie korte ritten naar diverse winkels om ervoor te zorgen, dat het onze Spaanse gasten aan niets zou ontbreken.

Met elke korte rit voelde je de temperatuur langzaam maar zeker oplopen tot tropische temperaturen.
De ritjes duurden trouwens wat langer dan gepland. De stoplichten waren van slag....
Desondanks was het comité van ontvangst gereed om de gasten te ontvangen met Spaanse gastvrijheid.

Geen opmerkingen: