woensdag 18 januari 2023

Het eerste ijs bij IJshal "De Vliet"

Het had vannacht licht gevroren.

Op klomphoogte nog iets meer.

Dat paste wel bij 18 januari. Het is vandaag exact 60 jaar geleden, dat de zwaarste Elfstedentocht ooit werd verreden.

Na het ontbijt nam ik foto's van de sneeuwklokjes en het eerste ijs van 2023 op de sloot achter ons huis.

Voordat ik boodschappen ging doen, fietste ik langs de bouwplaats van IJshal "De Vliet".

Daar ontwaarde ik het eerste ijs bij IJshal "De Vliet".

Op het moment, dat ik de foto maakte, kwam er een appje met de stempelkaart van Wierd Wagenmakers binnen.

Deze trainingsmaat is net als Joop van Kleef en Bauke Dooper op 18 januari 1963 bij de Elfstedentocht van het ijs afgehaald.

Dat zal bij IJshal "De Vliet" niet zo snel gebeuren. In het tweede kwartaal van 2023 volgt de oplevering.

Er gloort een stralende toekomst voor IJshal "De Vliet".

Geen opmerkingen: