woensdag 25 januari 2023

Rondje Zoeterwoude

Na een vrijwel vorstloze nacht begon het rond het ochtendgloren licht te vriezen.

Daar het slechts licht waaide, was het hoewel waterkoud toch prima fietsweer.

Om 9 uur fietste ik naar de Leidse binnenstad, waar ik op de Boerenmarkt brood kocht en bij "De Helianth" de fruitvoorraad voor de komende dagen insloeg. Daarna fietste ik in grote lijnen de oude route van de Leiden Marathon.

Tussen de weilanden van Zoeterwoude werd ik gebeld door iemand van de Leidse IJshal met een vraag over Bavarian curling. Daar dit niet de ideale plek was om alles netjes af te handelen, beloofde ik om dit te regelen als ik thuis was.

Hetgeen ik ook deed. Na 26 kilometer fietsen was ik weer thuis op deze tocht in de koude buitenlucht. Goed om het lichaam een beetje te harden.
Thuis vond ik in de brievenbus het interview met ijsmeester Jan van Rijn. Rob Pijpers had het Leidsch Dagblad volgens afspraak netjes bij me thuis afgeleverd.

De meeste mensen zijn niet zo blij met "Yesterday's papers". Nou, ik wel.

Geen opmerkingen: