donderdag 15 oktober 2009

"Je moet meer druk proberen op te bouwen!"

Met een week vertraging kon ik op donderdagochtend weer met de "krasse knarren" schaatsen. Het ging al een stuk beter dan afgelopen dinsdagavond. Omdat het voor een aantal mensen de eerste keer was, dat ze dit seizoen op het ijs stonden, had ik de piramide wat lager gemaakt: 5, 10, 15 en 20 ronden en hetzelfde aantal in omgekeerde richting. En dan bedoel ik natuurlijk niet de rijrichting, daar dat tot botsingen met de overige schaatsers zou leiden.
Wat wel leuk was, is dat de meesten in het begin van het seizoen bewust met hun techniek bezig zijn, maar elkaar over en weer ook aanwijzingen geven. Ik kreeg ook wat tips om mijn slagen langer en rustiger te maken. En het gekke is: het lukt dan ook als je je er bewust op richt! Maar ook al heeft Arthur van Winsen groot gelijk: "Je moet meer druk proberen op te bouwen!", zoiets is wel makkelijker gezegd dan gedaan. Maar aan het eind van de training van 100 rondjes met ruim 80 voor het inrijden en herstellen tussen de series door, ging het technisch een stuk beter.
De beenspieren moeten inderdaad flink onder druk komen te staan!

Geen opmerkingen: