donderdag 12 januari 2012

"Daar buiten loopt een schaap"

Vermoedelijk is een van de meest gezongen kinderliedjes in ons land "Slaap, kindje slaap". Ik heb het in ieder geval vaak gezongen, toen mijn kinderen nog klein waren.

Op mijn werk gekomen hoorde ik dit toevallig één van mijn collega's in de kantine half zingend zeggen, terwijl ik bij het fietsen op de Cantineweg net was opgehouden door een kudde schapen met 2 herders en een paar honden. Normaal gesproken kom je dit alleen tegen bij een fietsvakantie op de heide in Drente.
Soms krijg je een stukje op je weblog op een presenteerblaadje aangeboden.
's Ochtends had ik de gebruikelijke piramide met de "Krasse knarren" geschaatst, en ik moet zeggen: de schapen zijn makkelijker in het gareel te houden. Al kan dat natuurlijk ook aan deze herder liggen....
Ik sprak Hans van der Plas, die gisteren Ana haar eerste schaatsles had gegeven. Hans was vol lof over haar: "Wat een doordouwer is dat!"
Deze conclusie kan ik delen. Siebe treft het met haar. Uit eigen ervaring weet ik, dat het hebben van een wilskrachtige vrouw als levenspartner een zegen is.

Geen opmerkingen: