vrijdag 5 oktober 2012

Achillespees

Voorlopig is dit de laatste vrije vrijdagmiddag voor me. Volgende week beginnen de schaatstrainingen in de Leidse IJshal weer. Dan mag ik weer 2 uur achter elkaar aan de bak. Eerst een uur voor de buitenschoolse sport, na een kwartier rust een uur voor de IJVL.
Deze week was na de Halve marathon van Katwijk een rustweek voor me. Dit heeft alles te maken met een gevoelige achillespees.

Teneinde geen enkel risico te nemen, heb ik de afspraak met Hans Boers om morgen te gaan hardlopen, geschrapt.
Zodoende bestonden mijn sportaktiviteiten deze week, naast het fietsen voor het woon-werkverkeer, uit een half uur zwemmen en 11 rondjes schaatsen. Vanavond komen er nog wel wat rondjes bij, want om 7 uur vanavond is er een trainersbijeenkomst van de IJVL met aansluitend vrij schaatsen.
De kwantiteit van de trainingsarbeid mag dan minimaal zijn, hopelijk ligt de kwaliteit ervan vanavond een stuk hoger.

Geen opmerkingen: