maandag 1 oktober 2012

Breed poortje

Het was zondag mooier weer dan was voorspeld. Dat kwam goed uit, want we moesten naar Rotterdam. Via de Leidse binnenstad, waar alles in gereedheid werd gebracht voor de viering van 3 oktober, fietsten we naar Leiden Centraal, voor de trein van half 2.
Een ding was me wel duidelijk: fietsen ging een stuk makkelijker dan lopen. Ik voelde mijn achillespees behoorlijk.
In Rotterdam namen we de metro naar Zuidplein. Hier vandaan was het nog een kilometer wandelen naar mijn zwager Johan Geurtz, die 65 geworden was en zijn eerste AOW besteedde aan de hongerigen en dorstigen uit de familie Breed.
We wandelden langs Ahoy, waar ik in een grijs verleden "The Eagles", "Supertramp" en Genesis" op heb zien treden.



Ada en ik liepen in een traag tempo door het Zuiderpark.
"Je moet mindfull lopen", had mijn vrouw me geadviseerd en met een gevoelige achillespees nam ik deze raad volgaarne ter harte.
In het zonnige Zuiderpark was het een drukte van belang. Er waren spelen voor kinderen georganiseerd rond het thema "Middeleeuwen".

Daarnaast was er ook nog een skeelertocht door het park. Een van de skeeleraars verloor een wiel van de wandelwagen, waar hij achter reed. Een andere skeeleraar lette hier meer op, dan op het gladde asfalt en hij reed een kind op een fiets ondersteboven. Gelukkig zonder letsel.
Bij de kersverse AOW-er was een kwartet neven en nichten, die ik blij maakte met "De Elfsteden toch gereden".

Het was een gezellige middag, ondanks dat een andere zwager in het ziekenhuis was opgenomen.
Om een uur of 8 ging iedereen huiswaarts. Wij wandelden weer samen door het park en langs Ahoy naar Zuidplein, waar we, net als de rest van de dag, de roltrap namen. Bij de metro aangekomen was het voor mij een uitgemaakte zaak welke poort ik zou nemen
Die met het bordje "Breed poortje"!!!

Geen opmerkingen: