woensdag 17 juni 2020

Aardbeienloop

Het was na de wolkbreuk van gisteren broeierig weer.
De temperatuur liep behoorlijk hoog op. In combinatie met een hoge luchtvochtigheid leidde dat tot zweterig weer.
Voor eenieder was het duidelijk. Er hing iets in de lucht. Iets sensationeels. Feyenoord presenteerde zijn nieuwste aanwinst.
Een verrassende aankoop. Loop- en duurvermogen kunnen hem niet ontzegd worden. Welke voetballer heeft de marathon gelopen en de Elfstedentocht geschaatst?
Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Geld speelt geen rol. En je bent verzekerd van een royale overwinning. Kortom, een meesterzet.
En als er iemand is, die in Oranje een glansrol speelt....
Na vandaag in de filialen Hoornes/Rijnsoever en Rijnsburg gewerkt te hebben, fietste ik in een stekend zonnetje naar huis. Daar at is samen met mijn vrouw in de tuin.
Na het avondmaal vertrok mijn vrouw op de fiets naar de volkstuin. Ik kleedde me om en ging hardlopend er naar toe voor mijn specialiteit: aardbeien plukken.
De regen van de afgelopen week had duidelijk invloed op de oogst: in een half uur tijd plukte ik 4 bakjes vol. Zo'n grote oogst hebben we dit jaar nog niet gehad!
Tevreden liep ik weer terug naar huis, waar ik me douchte, terwijl buiten de regen op het dakraam kletterde.

Geen opmerkingen: