donderdag 9 juli 2020

Loopfiets

Na de zomerborrel op mijn werk in weinig zomers weer, fietste ik gisterenavond om een uur of 9 naar huis. Halverwege trok ik mijn regenpak voor de verandering maar weer eens aan. Het enige zomerse was het bier: Desperados tequila.
Dit biertje haalde meteen een tweetal nummers van "The Eagles" uit mijn herinnering naar boven.
Ik had vanmorgen geen last van een Tequila sunrise.
Nadat ik thuis gekomen was na een dag, waarop ik bij iedere fietsrit mijn regenbroek aan moest trekken, zag ik tot mijn verbazing, dat er 0,0 millimeter gevallen was op KNMI-meetpunt Voorschoten, dat anderhalve kilometer van mijn huis af ligt.
De simpele niet geijkte regenmeter in mijn tuin gaf vanmorgen 14 millimeter aan sinds maandagmorgen. Een opmerkelijk verschil met Voorschoten, dat ook vandaag nog geen millimeter neerslag heeft opgevangen.
Daar het zaterdag ook al zo was rijst bij mij het vermoeden, dat er iets mis is met meetpunt Voorschoten.
Want droog was het allerminst, toen ik vanmorgen hardlopend mijn oude Batavus "Jakima" op ging halen bij fietsenmaker Van Vliet in Noord-Hofland. De combinatie van loop en fiets levert loopfiets op.
In twee eeuwen tijd is de loopfiets geƫvolueerd in de hybride stadsfiets, waarmee ik ieder jaar 10.000 kilometer afleg.
Op een loopfiets was dat nooit gelukt!

Geen opmerkingen: