zaterdag 4 juli 2020

Saturday in the park met fietskwartet

Volgens de weerkaarten op Weerplaza was meetpunt Voorschoten met 0,0 millimeter een droogte-eiland in West-Nederland.
Zelf ervoer ik dat heel anders. Om half 10 fietste ik met mijn vrouw in regenpakken gehuld naar de binnenstad van ons mooie Leiden om boodschappen te doen bij kinderboekhandel "Silvester", "De Helianth" en vishandel Schaap. Om 11 uur waren we weer thuis.
Een half uur later zaten we alweer op de fiets. Mijn vrouw ging naar haar school, waar ze nog wat klussen af wilde ronden. Ik bracht de boodschappen naar haar ouders, waarna ik doorfietste naar station Voorschoten, waar ik om 12 uur met Hans Boers had afgesproken.
Via de Velostrada liepen we naar de achteringang van "De Horsten", waar we dit  koninklijk park betraden. Chicago verwoordde dit heel treffend: "Saturday in the park, I thought it was the Fourth of July".
In de druilerige regen was het niet druk op de wandelpaden met zijn prachtige beukenlanen. Het weer was dan wel niet zo mooi, het landgoed was dat wel. De vogelzang maakte het compleet.
Via de ventweg van de Papelaan liepen we terug naar het station, waar we er 8 kilometer lopen op hadden zitten. Via fietsenmaker Van Vliet zag ik, dat de fiets van Ada al klaar was. Ik reed op mijn Batavus "Galibier" naar huis, waar ik mijn  oude Batavus "Jakima" ophaalde. Daarmee reed ik terug naar Noord-Hofland voor de zoveelste fietsenwissel van deze week.
Er was een spaak gebroken in het achterwiel, dus ik liet de "Jakima" achter bij Van Vliet. Ik betaalde de reparaties van de tweewielers van Ada en mij en op Ada's Batavus "Zonar" reed ik naar haar school. Daar verruilde ik die voor onze reservefiets en reed ermee naar huis. In de nog steeds druilende regen, die de regenmeter in onze tuin op 5 millimeter neerslag had gebracht, had ik vandaag alsnog, en dan ook nog binnen het uur, mijn fietskwartet voltooid.



Geen opmerkingen: