zondag 13 augustus 2023

Een drukke dag

Zowaar konden we gisteren "uitslapen", want onze kleinzoons werden toen pas wakker. De jongste is normaal gesproken een vroege vogel en voor half 6 draait hij zijn hand niet om.
Na het gezellige ontbijt hees ik me in mijn regenkleding, terwijl de jongens met de Lego en autootjes gingen spelen.

In de regen reed ik naar "De Helianth", waarna ik de boodschappen voor mijn schoonouders naar hen toe bracht en daarna met onze boodschappen naar huis trapte. 
Nadat de jongste een middagdutje had gedaan, lunchten we samen om in het zonnetje naar de volkstuin te fietsen.

Daarna gingen we op de fiets naar de volkstuin. De jongste kleinzoon zat bij mij achterop, zijn vijfjarige grote broer fietste zelf. Je moet het boompje buigen als het jong is. 

Joop en Gea zouden met een paar medetuinders langskomen om onze tuin te bezichtigen.



Ada leidde hen rond op ons lapje grond van 20 bij 10 meter natuurtuin.

Mijn vrouw, door mijn moeder ooit kernachtig getypeerd met de woorden "Puur natuur", is hier helemaal in haar element. Zij had een heerlijke appeltaart gebakken.

Voor Joop had ik een cd van Godfried Bomans meegenomen, terwijl het boek "Liverpool" van James Worthy door de familie Beenakker mag zwerven.

Om half 4 fietsten we naar huis, waar we met de jongste in de wandelwagen en onze stoere fietser op zijn eigen tweewieler naar station De Vink gingen. Bij Laan van Nieuw Oost-Indië stapten we over op de metro. Op het perron in Rotterdam stond de moeder haar kinderen te wachten, zodat we  niet hoefden uit te stappen. Bij Beurs stapten we over op de metro naar Maassluis, vanwaar we naar Maasland wandelden.

Via de poort liepen we de achtertuin van haar zus tegen, die onlangs jarig was geweest en nu haar verjaardag vierde in het avondzonnetje. Het was een gezellig familiesamenzijn. Alleen een broer ontbrak. Na een heerlijke groentesoep, vijgentaart en een ijstoetje wandelden we om half 9 naar busstation Maasland, waar we de snelbus naar Schiedam hadden, de intercity naar NOI en daar de stoptrein naar De Vink. Om half 11 waren we weer thuis na een drukke dag.

Geen opmerkingen: