maandag 14 augustus 2023

Heerlijk zomerweer

Vandaag was het heerlijk zomerweer. Thuis lunchten we in de achtertuin, waarna mijn vrouw naar de volkstuin vertrok.

Zelf deed ik thuis wat klussen, waarna ik met een kleine omweg ook naar de volkstuin fietste. Daarbij zag ik een kudde koeien, die langs de waterkant verkoeling zochten.


Hollandser kun je het met de wolkenluchten erbij niet krijgen.

Op de volkstuin zette ik thee en plukte ik bramen. Samen met mijn vrouw reden we rond 5 uur naar huis, daar vanavond de droogtraining op het programma stond. Uiteraard aten we weer buiten.

Om 7 uur fietste ik naar Jos Drabbels. Met hem fietste ik naar de skeelerbaan van Leiderdorp, waar het een drukte van belang was. Een kleine honderd kinderen waren op de skeelerbaan actief. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.

Onder leiding van Peter Daleman liepen we naar het strandje aan de Does in de Munnikenpolder, waar we alle spieren goed los maakten op deze bijna windstille avond.

Daarna liepen we naar het eerste bankje aan het fietspad, waar een drietal een oefening op de bank uitvoerde, terwijl de rest van de grootste droogtrainingsgroep van dit seizoen Jumping Jacks deed.

We liepen langs de Does naar de  eerste molen, waar we statische evenwichtsoefeningen deden, om vervolgens bij de tweede molen onszelf op een bank ons diep moesten laten zakken in de schaatshouding en ons dan op moesten drukken. Loodzwaar.
Bij de eerste molen deden we twee series ganzenpassen, waarna we terug bij de tweede molen in tweetallen de bochtstappen deden met de nastrekking.
Op de terugweg deden we een serie schaatsstappen en schaatssprongen om tenslotte met een intervalloop en kikkersprongen de zware training op deze heerlijke zomeravond te beëindigen.

De spieren vonden het niet altijd leuk, maar het was een prima training.
Passend bij deze zomeravond was de prachtige zonsondergang, waar we al fietsend op weg naar huis van konden genieten.

Geen opmerkingen: