zaterdag 14 oktober 2023

Klein Duimpje en de Nar

Zaterdagochtend is het vaste prik. Boodschappen doen bij "De Helianth". Het deel van mijn schoonouders breng ik naar hen toe, ons deel neem ik mee naar huis.
Rond een uur of 12 ging ik een rondje hardlopen van huis uit. Langs de rand van de Stevenshof en slingerend door park "Ter Wadding" liep ik zo'n 8 kilometer. Tijdens de loop zag ik,dat de bladeren ten langen leste begonnen te verkleuren.

De herfst komt halverwege de meteorologische herfst tot leven.

Dat klopt ook wel met de temperatuur. Voor het eerst sinds 17 mei kwam de maximumtemperatuur niet boven de 15 graden uit.

Na de loop mat ik de bloeddruk. Waar deze bij het ontwaken 130 om 74 was, was deze nu 103 om 59. Meten is weten, nietwaar. Een kwartier na het hardlopen daalt de bloeddruk. 
Wat ook daalde waren de waterdruppels uit de douchekop. Daar het zonde is om water te verspillen, ging ik er maar onder staan.


Weer schoon maakte ik mijn lunch klaar en voor het gemak at ik deze meteen op, waarna ik weer op de fiets naar Hillegom stapte, waar ik met Bas en Joep bij "Klein Duimpje" had afgesproken. Uiteraard kwam het plotselinge overlijden van Willem Jongsma en zijn uitvaart ter sprake.

Daarnaast hadden we tijd voor luchtiger onderwerpen, waarbij de lachspieren getraind werden. Zo had Bas een klein bierpakket voor me meegenomen van de Bierboerderij in Haaren. Op de laatste dag van onze korte fietsvakantie in Moergestel had hij wat inkopen gedaan.

Daarbij zat ook de Haorense Nar, waar we in Moergestel en Oisterwijk tevergeefs naar gezocht hadden.

En zo vertrok ik na anderhalf uur gezellig bijkletsen bij 2 bockbier zwaarder naar huis, dan ik gekomen was. Met 4 flesjes in mijn stuurtas fietste ik met windkracht 5 van opzij naar huis toe.

De herfst is nu echt begonnen. Wij luidden haar in met bockbier in "Klein Duimpje".


Geen opmerkingen: